ייצוג בעבירות של הלבנת הון

"כל האמצעים כשרים להשגת המטרה"

חוק איסור הלבנת הון מהווה למעשה אמצעי נוסף להפעלת לחץ כלכלי על נאשם בעבירות מס או ניירות ערך. ייעודו המקורי היה טיפול בארוגני פשיעה וסחר בנשים, ואולם עם השנים הורחבו החוק והתוספות לו, וכיום הוא מהווה כלי משפטי יעיל שניתן להחיל כמעט על כל סוגי עבירות המס וניירות ערך (בכפוף לסכומי העבירה).

הוספת אישום של הלבנת הון לתיק מגדילה את החשיפה, מסבכת את התיק ומשנה לחלוטין את אופי ההתנהלות הנדרשת בו.

ייצוג בעבירות של הלבנת הון

חשוב לדעת

אישום בהלבנת הון מצביע על עבירות חמורות הכרוכות במרמה וכוונה תחילה, והוא מגדיל באופן משמעותי את סמכויות המדינה, שרשאית במקרה שבו הוא מופעל לחלט כל רכוש המצוי בידי בעל העסק, לא רק בגובה ההפרה שבה הוא נחשד – אלא בגובה כלל הסכום המעורב בפרשיה. היא אף לא צריכה להמתין לסיום ההליך ולקבלת פסק דין, אלא רשאית לעשות זאת כבר מהרגע הראשון. 

נדגיש כי לא מדובר בציוד הקשור בהכרח לעסק כי אם בכל סוג של רכוש – חשבונות בנק, דירות, רכבים ועוד, באופן שמשבית לחלוטין את העסק – אולם הרבה מעבר לכך, משתק גם את חווי האישיים של בעל העסק. 

מדובר בחוק דרקוני ומסורבל שעצם העובדה שאינו מוגדר מותירה מקום רב לשיקול דעת של המדינה, שמשתמשת בו כדי לעבות את כתב האישום וליצור מכבש לחצים על נאשמים בעבירות מס או ניירות ערך. 

מטרת הייצוג המשפטי

המטרה בתיקי הלבנת הון היא מזעור משמעותי של נזק – החזרת הרכוש והכספים שחולטו מוקדם ככל הניתן, וכן צמצום של סוג העבירות והסכומים הנקובים בכתב האישום. תיקים מהסוג הזה מאופיינים בהרבה מאד הערכות והנחות של הרשויות  (בדרך כלל לחומרה), ובמרווח טעות גבוה מאד. לפיכך, קיים פוטנציאל רב למזעור כתב האישום, בתיקים המנוהלים בצורה חכמה, יסודית וקפדנית.

שלבי הליווי

ההגנה המשפטית בתיקי הלבנת הון היא ארוכה ומורכבת, והיא מתחלקת ל-4 שלבים:

  • בשלב הראשון – נבצע מחקר מדוקדק וקפדני – אותו המחקר שהמדינה עצמה נמנעה מלבצע, שמטרתו היא לסמן את הכספים שהם תוצר של העבירה המדוברת, ולהצליח לייצר הפרדה בינם לבין הסכומים והרכוש שאין להם נגיעה לעניין. כך נוכל לאלץ את המדינה להסיר את מכבש הלחצים ולהשיב כבר בשלב מוקדם כמה שיותר מהרכוש שהוחרם.
  • בשלב השני – נתחיל לרדת לעומק העובדות – נבין עד כמה ההאשמות מבוססות, איפה קיימות סתירות או חורים בסיפור כפי שהוצג על ידי המדינה, ועד כמה התמונה שהוצגה מדויקת ונאמנה למציאות.
  • בשלב השלישי – נבנה תכנית פעולה אסטרטגית, שתשמש אותנו לאורך כל ההתנהלות מול רשות המיסים או הרשות לניירות ערך. 
  • בשלב הרביעי – נשאף לנהל את התיק עד תום ולהגיע לבית משפט, שם נשתמש בתכנית האסטרטגית ונתחיל לאמת את פקידי הרשות עם העובדות בשטח, במטרה לערער את הסיפור ולהגיע למו"מ הסופי מעמדה חזקה יותר. 

עוד מילה אחת מאיתנו

בתיקי הלבנת הון, מאחר שיכולת ההוכחה של המדינה מוגבלת למדי, האסטרטגיה שלרוב ננקטת על ידי הרשויות היא הערכה מופרזת של העובדות, מתוך מטרה לדון בדברים בהמשך. לכן, המספרים המוצגים על ידי המדינה כמעט לעולם לא עומדים בקנה אחד עם המציאות, והסיכוי לטעויות גבוה מאד.

מהסיבה הזו, החלק המשמעותי ביותר בליווי המשפטי בתיקים מסוג זה הוא בראש ובראשונה היכולת לרדת לפרטים. ככל שיורדים יותר לעומק ומבצעים עבודה יותר מדוקדקת, כך יש אפשרות גבוהה יותר לחשוף את המספרים השגויים ולערער את התיק. 

לאחר חשיפת כל העובדות, האתגר הוא לדעת כיצד להשתמש בהן על מנת לערער את רשויות המדינה, ולהשיג את מבוקשכם בצורה החכמה והיעילה ביותר.

סוגי השירותים

ייצוג בעבירות פליליות

הגנה משפטית וייצוג מלא מול רשויות המדינה, לצד ליווי צמוד לכל אורכו של התהליך ועד לסיומו המוצלח.

שומות אזרחיות

ייצוג בהליכים אזרחיים מול רשות המיסים, שמטרתם לצמצם סנקציות ולהביא את המדינה לקבל את הצד שלכם.

ייצוג בתיקי ניירות ערך

ניהול תיק אישום בעולם המורכב והסבוך של עבירות ניירות ערך, לרבות ייצוג מלא בבית המשפט ומחוצה לו.

הלבנת הון וחילוט

שימוש חכם בעובדות ובנתונים לצורך שינוי תמונת ההאשמות, השבת רכוש וכספים שחולטו והמתקת כתב האישום.

טיפול בעצורים

הגנה משפטית נחושה וחסרת פשרות והפעלת לחץ בכל אפיק אפשרי במטרה להביא לשחרור מוקדם של הנאשם.

השבת ציוד שהוחרם

פעולה מהירה וממוקדת מול רשויות המדינה במטרה להשיב ציוד שהוחרם ולאפשר לעסק להמשיך לפעול.

שימוע לפני הגשת כתב אישום

ייצוג בהליך השימוע מול רשות המיסים ושימוש בכלים שונים במטרה להניא את המדינה מלהגיש כתב אישום.

ייצוג בבית המשפט

ניהול המחלוקת המשפטית מול המדינה תוך ניצול כל הכלים העומדים לרשותנו במטרה להביא להקטנת ההאשמות.