יצוג בעבירות פליליות של מיסים וניירות ערך

עבירות פליליות

"כשמדובר בעבירות מס – אין טעם לחפש את הצדק"

עבירות מס וניירות ערך הן עבירות פליליות השונות בתכלית מתחומים אחרים של חוק ומשפט, מסיבה אחת עיקרית: בעבירות מהסוג הזה, חלק משמעותי משיקול הדעת ומהכוח נמצאים בידי המדינה (רשות המיסים או הרשות לני"ע).  ליווי בתיקים מהסוג הזה דורש אופן פעולה ייחודי, שאינו מסתכם רק בכלים משפטיים.

הכלל המנחה כאן הוא שכדאי לפנות לקבלת ייעוץ כמה שיותר מוקדם כשמדובר בעבירות פליליות מסוג זה. גם אם אתם בטוחים ב-100% שהצדק עמכם. ככל שהתהליך נמצא בשלב מוקדם יותר, כך רבות האפשרויות שעומדות לרשותנו. כדאי לקרוא עוד על התנהלות נכונה בסיטואציות מול רשות המיסים או הרשות לני"ע בעמוד

מהות השירות

המטרה בייצוג שלכם מול רשות המיסים או הרשות לניירות ערך היא להשתמש בכל הכלים שעומדים לרשותנו כדי לגרום למדינה לוותר על כמה שיותר מהטענות, ולצמצם את האישום והנזק הפוטנציאלי עד למינימום האפשרי. מאחר ומתייחסים לעבירות פליליות מסוג זה כחמורות ביותר. בכל אחד מהשלבים שמפורטים מטה – ניהול התיק, וכמוהו גם הליווי המשפטי והאישי שלכם, נעשים בצורה צמודה, הדוקה ואינטנסיבית.

עבירות פליליות – שלבי הליווי

ייצוג עבירות פליליות בחקירה ברשות המיסים או הרשות לני"ע

רבים טועים לחשוב שחקירה ברשות המיסים או הרשות לני"ע היא עניין של בירור סטנדרטי. ואולם, מאחורי השאלות וארשת הפנים האדיבה שייתכן ותפגשו עומדת מחשבה רבה, ורצון לצייר תמונת מצב מסוימת שבסופה יוכלו להאשים את פעילותך בעסק בעבירות פליליות. זהו שלב חשוב ומשמעותי בתהליך, שישפיע מאד על ההמשך. השאיפה שלנו היא להימנע מהליך ארוך, יקר ומסוכן של ניהול הליך בבית משפט מול ישות שהסמכות והכוח נמצאים בידה, ולכל דבר שייאמר או יעלה בו עשויה להיות חשיבות מכרעת על תוצאות התיק.

לכן, ניהול השלב מתחיל הרבה לפני החקירה עצמה, והוא מתבצע בכמה רבדים שונים:

בשלב הפנייה הראשונית – נערוך איסוף מדוקדק של הפרטים והעובדות, וכן תשאול מעמיק שלכם, כדי להבין בצורה כמה שיותר ברורה מול מה אנחנו עומדים: למה זומנתם, עם מיד דיברתם, מי הלקוחות, מי הספקים, מה רמת המודעות שלכם לכל דבר ועוד.

בשלב ההכנה לחקירה – נבצע סימולציה שמטרתה לבסס את קו ההגנה.

בחקירה עצמה – ניצמד לקו ההגנה שקבענו ונעמוד על הזכויות שלכם. עבירות פליליות בתיקים מסוג זה, שבהם חלק משמעותי מהכוח נמצא בידיים של חוקרי הרשות, קיימת חשיבות עצומה לדינמיקה. היכולת לקרוא את האנשים שמולך (עד רמת שפת הגוף), להבין את המפה ולבחור את הטקטיקה בהתאם.

לאחר החקירה – מטרת העל היא להניא את המדינה מלהגיש כתב אישום, בכל דרך אפשרית.

טיפול בעצורים

מעצר מאחורי סורג ובריח זהו אחד הכלים היעילים ביותר של המדינה להפעיל לחץ על הנאשם, ויש לכך סיבה טובה: לעבירות מס או ני"ע, למרות שהאישום בהן הוא לכאורה סביב כסף, קיימת חזות של גניבה ומרמה ונחשבים כעבירות פליליות לכל דבר ועניין. אין כאן מקריות: קיים אינטרס להציג אותן כך, ואת הנאשם בהן כמי שפעל נגד המדינה שלו. מכאן, למרות שהמעצר עצמו הוא חוויה לא נעימה במיוחד, הקושי העיקרי יהיה הנזק למשפחה: הילדים שלא מבינים לאן אבא נעלם, הביקור בבית המעצר (במקרה של מעצר עד תום ההליכים), והתדמית שדבקה במשפחה.

אלו סוגיות שלא תמיד צופים אותן מראש אולם כשהן מתרחשות הן מייצרות נקודת לחץ משמעותית על העצור. עובדה זו, בשילוב היעדר ההכנה המוקדמת, מובילות לטעויות שאין מהן חזרה, ולכן, העצה הטובה ביותר עבורך לפנות לעזרה. אם הגעת למצב שבו אתה נעצר בגין עבירות פליליות – נצור את לשונך ואל תאמר מילה אחת, עד שעורך הדין שלך מגיע. מעצר זהו המקום של עורך הדין שלך לעמוד בין חוקרי הרשות לבינך, ולפעול במגוון דרכים מול חוקרי המדינה כדי למנוע מהם להחזיק אותך ללא סיבה ולהביא לשחרורך. בהקשר הזה, חשוב לזכור כי מאחורי החזות האיתנה שמייצרת הרשות עומד אוסף של אנשים, ולאותן הטקטיקות האנושיות שמופעלות כלפיך על מנת להביא אותך לנקודת שבירה יש גם צד שני.

השבת ציוד שהוחרם – טלפונים, מחשבים, כספים, חשבונות בנק ועוד

כלי נוסף שבו עושה שימוש המדינה במטרה להפעיל לחץ על חשודים שנעצרו בגין עבירות פליליות או נאשמים בעבירות מס או ני"ע הוא החרמת ציוד. לכאורה, הסיבה הרשמית היא שימוש כחומרי חקירה/ראיות, ואולם בפועל המשמעות היא כמובן השבתת העסק ופגיעה כלכלית. החשיבה כאן ברורה: מדובר בהליכים שנוטים לקחת חודשים ארוכים ויותר, עד לנקודה שעלולה להביא עסקים לפירוק, והזמן שעובר מעלה את מפלס הלחץ ועובד לטובת המדינה, שנראה כי אינה ממהרת למצות את החקירה ולהשיב את הציוד שהוחרם. אלא שבפועל, במרבית המקרים אין הצדקה להחרמה ממושכת של הציוד, וקיימות דרכים שונות בהן נוכל לפעול על מנת להביא את המדינה להשיב את הציוד שהוחרם ולאפשר לעסק להמשיך לפעול.

שימוע לפני הגשת כתב אישום

בחלק מעבירות המס עומדת לכם הזכות לשימוע, שמטרתו להניא את המדינה מלהגיש נגדך כתב אישום.  בשימוע מקדים קיימות הרבה יותר אפשרויות מאשר בהליך מלא בבית משפט, והתנהלות חכמה ומדויקת יכולה להביא להבנות ולסיום ההליך כבר בשלב זה. למרות שלכאורה מדובר באפשרות שמעמידה בפניכם המדינה לטובתכם, בפועל, זהו מנגנון שנועד במידה לא מבוטלת לגרום לכם למסור מידע נוסף, ולא בכדי לא מעמידה בפניכם המדינה כלים, מידע או הנחיות ברורות כיצד להתנהל נכון בשימוע מהסוג הזה.

לפיכך, גם במקרה זה קיימת חשיבות עליונה לדינמיקה ולאופן הפעולה בהתאם לסיטואציה. המטרה שלנו בהליך תהיה לשנות את הנרטיב ולשאוף להציג את הדברים בפן לא פלילי. למרות שנוטים להחשיב עבירות אלו עבירות פליליות חמורות לכל דבר. בשונה מהאופן בו המדינה תבקש להציגם – ובאופן הזה להקטין את חומרת ההאשמות, להוציא את העוקץ מטענות התביעה ולהביא לפשרה, תוך שימוש בכל כלי שעומד לרשותנו.

ייצוג בבית המשפט (פלילי ואזרחי)

ייצוג בבית המשפט זהו עניין בפני עצמו, ויש נקודה אחת שחשוב להבין בהקשר הזה: בעוד שביתר סוגי העבירות האחריות על הוכחת האשמה היא של המדינה – בעבירות מס וניירות ערך המצב הוא שכלל הראיות (מסמכים, כרטסות וכו') כבר מצויות בידי המדינה, שבוחרת לצייר את התמונה כפי שהיא רואה אותה. לכן, זה המקום לומר בצורה הכי ברורה ואמיתית: כשאתה עומד מול מישהו שהכוח נמצא בידיו – אתה צריך להביא את כל מה שיש לך. עבירות פליליות מסוג זה מצריכות ייצוג ראוי ודיוק בראיות ובחומרי החקירה המובאים בפני בית המשפט.

לא די בכל הידע שבעולם – נדרשת גם אסטרטגיה, יכולת קריאה של סיטואציה וניהול נכון וחד של ההליך: מאופן השימוש בעובדות, דרך אופן הצגת הנרטיב, ועד לכל צעד טקטי שניתן להעלות על הדעת. בדיונים מהסוג הזה, חלק מהותי בקביעת האחריות הפלילית נקבע משאלת הכוונה. לכן, לצד הראיות, חשוב להציג את הסיטואציה הנכונה, הסיפור שנלווה לעובדות המוצגות. כדי לשלוף את הקלפים בצורה המדויקת ולייצר את התדמית הנדרשת, חשוב מאד לעשות עבודת הכנה מדוקדקת וקפדנית, שתאפשר לך להשאיר את כל הקלפים אצלך ביד. לכן, עיקר עבודת ההכנה שלנו נערכת לפני, כדי לאפשר לנו לרדת לרזולוציות הכי קטנות (אלו שאנשי הרשות לא תמיד מגיעים אליהן), ולהגיע במצב מוכנות גבוה, שיאלץ את המדינה לרדת מכמה שיותר אישומים בעבירות פליליות. במקביל להליך, נפעל באמצעות משא ומתן אינטנסיבי, שישלים את העבודה שנעשית בבית המשפט.

ייצוג בתיקי ניירות ערך

בשונה מתיקי מיסים של עבירות פליליות שהם לרוב תיקים מובהקים ובהם חובת ההוכחה חלה עליך, בתיקי ניירות ערך נטל ההוכחה של המדינה גדול יותר. כך למשל, עליה להוכיח פערי כוחות בין הנאשמים לבין המשקיעים שלכאורה הונו, ועוד לפני כן – עליה להוכיח את עצם העובדה שכלל מדובר בנייר ערך. וכך, בעוד מרבית הפרטים הקטנים והעובדות נמצאים בידנו, המדינה נוקטת בטקטיקות שונות שמטרתן היא להגדיל את החשיפה שלך ולגרום לך לשאוף להתפשר כמה שיותר מהר. כך למשל, מידע על התיק מוצא את דרכו לתקשורת בין אם הוא אומת או שלא, והנזקים התדמיתיים עשויים להיות חמורים לא פחות מההאשמות.

לכן, המטרה בשירות כאן היא לצמצם את החשיפה שלך ולפעול בצורה חכמה מול הלחץ שמפעילה המדינה. השירות בא לידי ביטוי ב-5 שלבים שונים:

לוודא שתשוחרר הביתה באותו יום שנעצרת מעבר לצמצום הפגיעה המנטלית הכרוכה במעצר, המטרה כאן היא להוציא את האוויר מהפרשיה המדוברת ולהקטין את החומרה שבה היא נתפסת בעיני הציבור הרחב, ובפרט ציבור המשקיעים שלך.

לוודא שהסיפור שלך מסופר בצורה הנכונה ביותר המטרה כאן היא להציג את הסיפור שלך בצורה הטקטית והמפורטת ביותר שניתן בפני הרשות לניירות ערך. הפרטים שנציג בתחילת הדרך ישמשו אותנו היטב בבית המשפט בהמשך.

לשחרר כמה שיותר רכוש המטרה שלנו היא להחזיר את החברה לפעילות מלאה מוקדם ככל שניתן. הזמן שחולף מול היעדר היכולת של הרשות להציג התקדמות בחקירה יעבדו לטובתנו.

להתוות דרך עסקית חדשה הכרעה בתיק ניירות ערך מושפעת במידה רבה מהיכולת לתקן את העוולות. לכן, ננקוט בכל פעולה שמציגה פעילות בדרך הנכונה וממחישה את כוונת החברה לממש את ההבטחה המקורית למשקיעים – בעבר, בהווה ובעתיד.

לנהל את ההליך בבית המשפט תיקי ניירות ערך, בשונה מתיקי מיסים, הם תיקים מורכבים יותר ובעלי אפשרויות תמרון רבות יותר. לכן, ככל שלא עלה בידנו למנוע מהמדינה מהגשת כתב אישום, השאיפה תהיה לנהל את ההליך בבית המשפט.

 

השמעת המאמר לכבדי ראייה

סוגי השירותים
ייצוג בעבירות פליליות

הגנה משפטית וייצוג מלא מול רשויות המדינה, לצד ליווי צמוד לכל אורכו של התהליך ועד לסיומו המוצלח.

ייצוג בהליכים אזרחיים מול רשות המיסים, שמטרתם לצמצם סנקציות ולהביא את המדינה לקבל את הצד שלכם.

שימוע לפני הגשת כתב אישום

ייצוג בהליך השימוע מול רשות המיסים ושימוש בכלים שונים במטרה להניא את המדינה מלהגיש כתב אישום.

ייצוג בבית המשפט

ניהול המחלוקת המשפטית מול המדינה תוך ניצול כל הכלים העומדים לרשותנו במטרה להביא להקטנת ההאשמות.

טיפול בעצורים

הגנה משפטית נחושה וחסרת פשרות והפעלת לחץ בכל אפיק אפשרי במטרה להביא לשחרור מוקדם של הנאשם.

ייצוג בתיקי ניירות ערך

ניהול תיק אישום בעולם המורכב והסבוך של עבירות ניירות ערך, לרבות ייצוג מלא בבית המשפט ומחוצה לו.

השבת ציוד שהוחרם

פעולה מהירה וממוקדת מול רשויות המדינה במטרה להשיב ציוד שהוחרם ולאפשר לעסק להמשיך לפעול.

שימוש חכם בעובדות ובנתונים לצורך שינוי תמונת ההאשמות, השבת רכוש וכספים שחולטו והמתקת כתב האישום.