עבירות הלבנת הון

עבירות הלבנת הון

הקדמה הטכנולוגית שינתה את חיינו מקצה לקצה, תוך שהיא מעבירה חלק עצום מעולם ההון השחור אל תוך הסמארטפונים והלפטובים, בהם ניתן לבצע עבירות הלבנת הון בלחיצת כפתור. עד כמה זה פשוט? די בהצצה אל עולמות הקריפטו וה-NFT כדי להבין באיזו קלות מסוגלים פיצ'רים מתוחכמים עם ארנק דיגיטלי בסיסי, לעקוף גוף מסורבל וממלכתי כמו מס הכנסה.

אז מה עליכם לעשות אם הואשמתם בדבר עבירה? כיצד מתמודדים עם חקירה ואפילו מעצר בגין עבירות הלבנת הון שלכאורה ביצעתם? עורך הדין עמית זיו ידאג שתקבלו את כל המידע הרלוונטי לשמירה על זכויותיכם:

אתם עצורים בשם החוק: האם מותר כעת לפרוץ לכם את הנייד?

בישראל כמו ביתר העולם המערבי, מבינים שמגמת הפשיעה המקוונת רק הולכת ומתרחבת ופשעי הצווארון הלבן ובראשם הלבנת הון, הופכים למתוחכמים ומפותחים יותר ממה שהכרנו קודם. כדי להילחם בביצוע עבירות הלבנת הון, הורחבו הסמכויות של גורמי האכיפה השונים, נוצרו יחידות חדשות לפשיעה כלכלית בראיית תחומי הדיגיטל והסייבר ונולדו תקנות ותיקונים לחוק, שמאפשרים סנקציות וענישה מהותיים יותר.

כל אלה יוצרים לא פעם שאלות משפטיות חדשות לחלוטין לגבי הפגיעה בפרטיות של חשודים ונחקרים: האם לשוטר מותר להפעיל כוח על חשוד כדי לפרוץ את ההגנה הביומטרית שלו בסלולרי? האם חוקר רשאי לתעד ולנתח מידע אישי ורגיש של אדם שעלה החשד למעורבותו בהלבנת הון? האם ייתכן שהמדינה מנהלת ריגול וירטואלי אחר עסקאות שנוצרו דרך הרשת?

בהקשר הזה, אי אפשר שלא להזכיר את ההצעה של חבר הכנסת גדעון סער, לפיה כל ראיה שהושגה בדרך בלתי חוקית תיפסל. הצעה זו שעברה בקריאה ראשונה, נועדה לקדם את השמירה על זכות הנאשמים להליך הוגן ובפרט כלפי ראיות שנאספו נגדם דרך המרחב הווירטואלי.

כך או כך, כל אדם שנעצר או נחקר בחשד לביצוע עבירות הלבנת הון, צפוי לחילוט רכוש בשווי כל ההון שהולבן, לצד עונש מאסר של 10 שנים לפי חומרת העבירה, היקפה ונסיבותיה. כמובן שאם צורפו לעבירה זו עבירות מקור ששימשו לצבירת הון שחור כמו סחר בנשק או בבני אדם, זנות, הימורים, שוד וכדומה, העונשים הללו יהיו נלווים ומצטברים לכל עבירה פלילית נוספת.

אז מה ניתן לעשות אם הואשמתם, נחשדתם, נעצרתם או נחקרתם בחשד לעבירות הלבנת הון? צרו קשר מיד עם עורך דין מיסים עמית זיו שידאג לשמור על זכויותיכם המלאות וימנע מכם לבצע טעויות שיגבו מחיר אישי כבד מאוד בהמשך.

על כיסא משרדי נוח, נאספים לגביכם נתונים

כדי להדק את הפיקוח ולהתאים את הרשויות טוב יותר לפעילות הדיגיטלית באונליין, נוצרה מערכת חוקים קפדנית שחשוב להכיר לעומק כדי להתמודד איתה ברגעי האמת.

תיקון 14 לחוק איסור הלבנת הון לדוגמה, קבע בשנת 2016 כי גם עבירות מס ייחשבו מעתה והלאה עבירות הלבנת הון (עד שנה זו רק הוצאת חשבוניות פיקטיביות נחשבה לעבירת מקור המשמשת להלבנת הון) ולכן כל עבירת מס שניתן לייחס לה הלבנה, מאפשרת למדינה לתפוס רכוש אישי בשווי העבירה עצמה.

במילים אחרות, החוקרים לא נדרשים יותר למאמצי איתור הכספים הגנובים והחרמתם, אלא למשרד שבו ניתן לחשב את סכום ההלבנה וגובה עבירת המס ולהורות ממנו על תפיסת רכוש בשווי זהה.

בנוסף, מכיוון שהתשתית הראייתית שעליה מתבססות כיום רוב החקירות הכלכליות נמצאת בתוך המכשירים עצמם, תהליך איתור הראיות כבר לא דורש תפיסה של חפצים כמו סכין או אקדח למשל, אלא כרוך בהוצאת צו חיפוש מבית המשפט למחשב הפרטי או למסד הנתונים של חברה מסוימת.

לאלו צריך להוסיף גם את חוק הלבנת הון מזומן שיצמצם עוד יותר את השימוש בהעברות מזומנים החל מאוגוסט הקרוב וגם את צו איסור עבירות הלבנת הון עורכי דין, לפיו כל עו"ד או רו"ח המבצע פעולות פיננסיות עבור לקוחותיו, נדרש לדווח עליהן ולשמור לגביהן רישומים, אותם המדינה יכולה לדרוש להציג בכל עת.

נעצרתם או זומנתם לחקירה בחשד לביצוע עבירות הלבנת הון?

עורך הדין עמית זיו מתמחה מזה שנים רבות בפשיעת צווארון לבן לרבות טיפול בתיקים מורכבים מתחומים כמו עבירות הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, עבירות מס הכנסה, ועוד. עורך הדין מעניק טיפול אישי קשוב ומסור ללקוחותיו עד להשגת התוצאה הטובה ביותר, תוך שמירה מוחלטת על הזכויות האישיות במסגרת ההליך הפלילי וניהול אסטרטגי חד ויצירתי של תיקי נאשמים בזירה המשפטית. לתיאום פגישת התייעצות ללא התחייבות צרו קשר עוד היום.

השמעת המאמר לכבדי ראייה

סוגי השירותים

ייצוג בעבירות פליליות

הגנה משפטית וייצוג מלא מול רשויות המדינה, לצד ליווי צמוד לכל אורכו של התהליך ועד לסיומו המוצלח.

ייצוג בהליכים אזרחיים מול רשות המיסים, שמטרתם לצמצם סנקציות ולהביא את המדינה לקבל את הצד שלכם.

שימוע לפני הגשת כתב אישום

ייצוג בהליך השימוע מול רשות המיסים ושימוש בכלים שונים במטרה להניא את המדינה מלהגיש כתב אישום.

ייצוג בבית המשפט

ניהול המחלוקת המשפטית מול המדינה תוך ניצול כל הכלים העומדים לרשותנו במטרה להביא להקטנת ההאשמות.

טיפול בעצורים

הגנה משפטית נחושה וחסרת פשרות והפעלת לחץ בכל אפיק אפשרי במטרה להביא לשחרור מוקדם של הנאשם.

ייצוג בתיקי ניירות ערך

ניהול תיק אישום בעולם המורכב והסבוך של עבירות ניירות ערך, לרבות ייצוג מלא בבית המשפט ומחוצה לו.

השבת ציוד שהוחרם

פעולה מהירה וממוקדת מול רשויות המדינה במטרה להשיב ציוד שהוחרם ולאפשר לעסק להמשיך לפעול.

שימוש חכם בעובדות ובנתונים לצורך שינוי תמונת ההאשמות, השבת רכוש וכספים שחולטו והמתקת כתב האישום.